Így legyél a környéked mágnese! – egy marketingszakember tanácsai helyi kisvállalkozások, szolgáltatók számára

Oszd meg másokkal!

Desktop

Mit tehetsz kisvállalkozóként, szolgáltatóként, hogy a környékbeliek felfigyeljenek termékeidre, szolgáltatásaidra, újdonságaidra? Nos, létezik néhány egyszerű és olcsó megoldás, amelyeket szinte mindenkinek megéri beépíteni a marketing-tevékenységébe. 

Első tanácsom: töltsd föl vállalkozásod adatait, kínálatodat minden olyan komolyabb oldalra, ahová csak lehet. Az ittlakunk.hu kerületi oldalait rengetegen nézegetik, egy-egy kerület lakosainak fele megfordul ezeken a lapokon havi átlagban. Bemutatkozó szöveget, termékleírásokat, képeket, videókat tölthetsz föl (helyi szintű keresőoptimalizálás szempontjából elengedhetetlen) és módosíthatsz bármikor. Az adatlapodat nagyon olcsón kiemelheted, hogy nagyságrendekkel több környékbeli olvasó találkozzék velük, ez tapasztalatunk szerint a legtöbb esetben megéri. Számos esetben találkozom olyan tulajdonosokkal, akik nem rendelkeznek semmiféle közösségimédia- csatornával. Nekik általában megmutatom, milyen egyszerű egy adatlapot feltölteni az ittlakunk.hu oldalára, létrehozni egy Facebook-oldalt, illetve feltenni a cégüket a Google Térképre.

Második tanácsom: igyekezz mindig válaszolni az emberek bejegyzéseire, véleményeire a közösségi felületeken! Sok kisvállalkozás nem is tudja, hogy véleményt írtak róluk a közösségi médiában. A közösségi felületeket használók az őket ért impulzusokat rendszerint megosztják embertársaikkal. Valaki szövegesen vagy csillagos értékelés formájában, mások képpel teszik ugyanezt. Ez egy jó dolog, mert így más felhasználónak segíteni tudnak egy szolgáltatás megvásárlása előtt. Sajnos ezeket a folyamatokat a kisebb vállalkozások sokszor csak lassan követik, ami problémát jelenthet nekik hosszútávon a jelenlegi és jövőbeni ügyfélkör megtartásában.

Harmadik tanácsom: ha lehetséges, tartsd a saját kezedben az ittlakunk.hu-ra feltöltött adatlap szerkesztését, illetve vállalkozásod összes közösségimédia-csatornáját (Pl: Facebook, Instagram, Google Térkép). A lokalitas.hu szakembereként azt javasolom minden kis- és középvállalkozásnak, hogy használják ki a közösségi média erejét, mert egy cég offline marketingje csak az online marketinggel válik teljessé!

Abban az esetben, ha érdekel a lokális marketing téma (2018. év marketing trendje lesz) és szeretnéd gazdagítani tudásodat, akkor ajánljuk figyelmedbe díjmentesen használható tudástárunkat az alábbi linken: http://www.lokalitas.hu/tudastar
Kondor Albert
lokalitas.hu

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?