Hamarosan elkezdik az elsüllyedt kishajó kiemelését a Dunából – az eltűnt utasokat még mindig keresik

Oszd meg másokkal!

Desktop
Fotó: MTI Máthé Zoltán
Fotó: MTI Máthé Zoltán

Szerdán este elsüllyedt a Hableány városnézőhajó, a fedélzetén 33 dél-koreai turistával és 2 főnyi magyar személyzettel. A baleset a Margit híd és a Lánchíd közötti Duna-szakaszon történt. Noha a mentést hamar megkezdték, éjfélig 14 embert mentettek ki az áradó Dunából, közülük sajnos hetet nem sikerült újraéleszteni.

A túlélőket és hét társukat még szerdán késő este, a mentés első óráiban megtalálták. Sajnos, azóta változás nem történt, noha egész éjszaka folytatták a keresést. A hatóságok mostanra a Duna teljes magyarországi szakaszára elrendelték a kutatást, műszerekkel és búvárokkal keresik az eltűnteket. A mentésbe a rendőrök és a tűzoltók mellett katonák is bekapcsolódtak.

Az elsüllyedt hajóroncsot is nehezen találták meg, csütörtökön reggel kezdtek hozzá a kiemeléséhez. Ez több fázisból áll majd, jelenleg a kiemeléshez szükséges előmunkálatokat végzik.  

És megkerült az első videó a hajóbalesetről, az Időkép kamerája rögzítette a dunai forgalmat:

Eleinte nem lehetett tudni, vajon mi okozta a balesetet, inkább csak feltételezés volt, hogy az amúgy 40-60 személy szállítására alkalmas rendezvényhajó egy nagyméretű szállodahajóval ütközött. Hivatalosan még mindig nem lehet tudni a hajóbaleset részleteit.

Horváth Imre, a Magyar Hajózási Országos Szövetség főtitkára szerint egyértelműen emberi hiba állhatott a szerda esti baleset hátterében, hiszen ezek a hajók fel vannak szerelve műholdas helymeghatározóval, így négy méteres pontossággal meg tudják határozni a saját és a többi hajó helyzetét, illetve mozgását. Mivel aznap este nem voltak annyira rossz látási viszonyok, akár szemmel is követni lehetett volna a másik hajó mozgását. Szerinte komoly sérülést szenvedhetett a kishajó, mivel nagyon gyorsan süllyedt el, feltehetően nagy sebességgel ment neki a szállodahajó. Egy akkora vízi jármű, mint a szállodahajó 12-15 kilométer per órával tud menni, és mintegy 1000 tonnát nyom. A baleset körülményeit minden részletre kiterjedően tisztázni tudják majd, hiszen a hajók mozgását egy "külső feketedoboz" rögzíti. Ez azt jelenti, hogy a közlekedési adatokat folyamatosan rávetítik egy térképre, de rögzítik a rádióforgalmat is, így követnek minden hajót. A magyarországi előírások szigorúan szabályozzák a hajóforgalmat, de a fővárosi szakasz még éjszaka is nagyon telített, átlagosan mintegy 70 hajó közlekedik ilyenkor is. Ugyanakkor a hajózás biztonságosnak mondható, hiszen csak ritkán vannak balesetek, s olyan súlyosak, mint a szerda esti, még ritkábban.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?