Hodworks: Délibáb

Programot feltöltötte:
ittlakunk.hu

Oszd meg másokkal!

Desktop

A Délibáb gondolatébresztő a magunktól megfogalmazott és kívülről ránk szabott kulturális és politikai valóságok küzdőterén. A kortárstánc megsemmisítése és pusztulása, a tehetetlenség és a kiszolgáltatottság állapota, hitvesztés, kudarc, a mozdulat halála. Mindennapi érzéseink és elképzeléseink megkérdőjelezése. Ebben a fiktív(?) térben csikarnak ki végletes helyzeteket magukból és egymásból a nehézkedéssel küzdő előadók. Vagy éppen Bartók Béla Gyermekeknek opusza határozza meg az eseményeket. Az ismert dallamvilág személyes és közös kultúránk része, gyerekkorban beégett emlékeket, hangulatokat hív elő, a világ megismerésének érzetét. A kultúra és a művészet hierarchikus viszonyai, a hatalmi erők által generált értékeknek való erkölcsi megfelelés szemben áll a gyermeki ártatlanság, tudatlanság emlékeivel. Ebben az erőtérben az ÉN konfliktusba kerül és erős érzelmi helyzet generálódik. "Ordas" eszméket és a kortárs művészetekre negatív kritikaként érkező jelzőket zászlónkra tűzve rohanunk ki újra a rétre.

Hód Adrienn 2007-ben alapított társulatával, a HODWORKS-szel dekonstruálják a test, a mozgás, a tér és a zene kereteit, és meglepő módokon építik újjá. A társulat keménymagját szabadúszó táncosok adják, akik változó konstellációkban már évek óta dolgoznak együtt. Előadásaikat három alkalommal válogatták be az európai tánchálózat Aerowaves programjába, Magyarországon pedig többszörös nyertese a Lábán Rudolf- és Imre Zoltán- díjnak. Hód Adrienn a színházat olyan biztonságos térként képzeli el, ahol a felvetett témák és a róluk szóló párbeszéd teljes mélységükben tárhatóak fel és tehetők művészileg láthatóvá. Legyen szó a meztelen test radikális felfedezéséről a Pirkadban (2014), az érzelmi és nyelvi kifejezés extrém formáiról A halandóság feltételeiben (2015), vagy harsány revügörlök extatikus, személyes történetek és társadalmi diskurzusok töredékeiből összeálló tudatfolyamba meneteléséről a Grace-ben (2016), Hód a performatív ábrázolás határait feszegeti, és új területeket próbál feltárni a nézői elvárások konvencióin és tabuin túl. A színpad játszótér számára, ahol a jelek megszabadulnak előre meghatározott értelmezésüktől. Előadásai mindig új táncformákhoz és dramaturgiai elvekhez jutnak el, újra és újra, merészen továbbgondolva a kortárs táncban rejlő lehetőségeket. A HODWORKS a személyes önkifejezés komplexitását és radikalitását hangsúlyozza, és a maga
meztelenségében tárja elénk az identitás rétegzett konstrukcióját. Ebben az értelemben Hód Adrienn munkáját olvashatjuk a veszélyeztetett művészi és személyes autonómia kontextusában is, a függetlenség védelmére és visszanyerésére irányuló (had)mozdulatként.

Előadók és alkotótársak / Cuhorka Emese, Jenna Jalonen, Molnár Csaba, Horváth Máté, Simet Jessica, Vakulya Zoltán
Zene / Gryllus Ábris, Bartók Béla: Gyermekeknek
Fény / Mervel Miklós
Jelmez, kellék / Vass Csenge
Dramaturg / Szabó-Székely Ármin
Koreográfus / Hód Adrienn
Nemzetközi kapcsolatok: Ujvári-Pintér György
Fotó: Ofner Gergely

Külön köszönet / Szlávik Júlia, Marcio Kerber Canabarro, Vadas Zsófia Tamara, Vass Imre, Gregor Runge

A színpadon meztelenség látható.

Fotó: Ofner Gergely
 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?