A XI. kerület városi kötöttpályás közlekedésnek története

Programot feltöltötte:
ittlakunk.hu

Oszd meg másokkal!

Desktop
Jubileumot ünnepelnek idén a villamosok Újbudán, 120 éve 1898. december 28 -án indult meg az első villamoskocsi az egykori Károly kaszárnyától (a mai Deák tértől) a kiskörúton, a Ferencz József hídon (ma Szabadság híd), a Fehérvári úton és Átlós úton (ma már egységesen Bartók Béla út) át Kelenföld pályaudvarig.  A villamost nem egészen egy éven belül követték a Gellért tér és Háros MÁV vasútállomás között közlekedő HÉV szerelvények. Kevésbé ismert azonban, hogy már az elektromos járművek megjelenése előtt t
Jubileumot ünnepelnek idén a villamosok Újbudán, 120 éve 1898. december 28 -án indult meg az első villamoskocsi az egykori Károly kaszárnyától (a mai Deák tértől) a kiskörúton, a Ferencz József hídon (ma Szabadság híd), a Fehérvári úton és Átlós úton (ma már egységesen Bartók Béla út) át Kelenföld pályaudvarig. A villamost nem egészen egy éven belül követték a Gellért tér és Háros MÁV vasútállomás között közlekedő HÉV szerelvények. Kevésbé ismert azonban, hogy már az elektromos járművek megjelenése előtt terveztek ló,- sőt gőzvasutat is a Fehérvári úton át az akkor még Promontorként ismert Budafokra. Az április 24-i előadásunkon ilyen és hasonló érdekes történetekkel tisztelgünk a kerületi kötöttpályás közlekedés 120. évfordulója alkalmából. Az előadáson a részvétel díjtalan!
A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?