Hétvégi Duna-part-kísérlet

Desktop
Kép: pestpilis
Kép: pestpilis

A budai oldalon kerékpározást és gyaloglást segítő ideiglenes forgalomtechnikai beavatkozásokat "próbálnak ki" hétvégén.

A két héttel ezelőtti hétvégén, aki arra járt, már találkozhatott velük, a teszt második szakaszát június 22-én és 23-án végzik. A kísérlet kapcsán ha véleményetek vagy bármi észrevételetek van, a C4P@budapest.hu e-mail címre írhatjátok meg. A két hétvége tapasztalatai, a beavatkozás népszerűsége alapján a Fővárosi Önkormányzat vizsgálja a beavatkozás alkalmazásának lehetőségét további hétvégéken, esetleges összekötését a júliusra tervezett Szabihíd eseménnyel is - írja a BKK.

A Fővárosi Önkormányzat és a KTI projektpartnerként, a BKK Zrt. közlekedésért felelős szakmai támogató partnerként vesz részt a 2017. június 1-jén indult, az Európai Unió H2020 keretprogramja által 100%-os támogatási intenzitásban részesülő, 3 éves, Cities-4-People elnevezésű kutatás-fejlesztési projektben. A projekt fő célja közösségi tervezéssel olyan emberközeli közlekedési megoldások létrehozása, tesztelése és értékelése, amelyek a későbbiekben jó példaként szolgálhatnak más európai városok számára is, de figyelembe vehetők a budapesti tervezési folyamatok során is. A projekt budapesti célterülete a Duna-part Margit híd és Műegyetem rakpart közötti budai szakasza. A Fővárosi Közgyűlés a 2019. március 27-i ülésén jóváhagyta a projekt közösségi bevonással megtervezett 3 db mintabeavatkozását, amelyekkel a 2019. május-augusztus közötti pilot időszak során találkozhatnak a városlakók.

A közösségi tervezés folyamata több mint egy éve vette kezdetét, ennek során a lakosság és egyéb érintettek bevonásával azonosították a célterület mobilitási problémáit, majd átfogó megoldási javaslatokat dolgoztak ki. A közösségi tervezés gyakorlati feltételeinek megteremtéséhez létrehozták a Lakossági Mobilitási Műhelyt, amely 2018 tavaszán és nyarán több helyszínen várta az érdeklődő, együtt gondolkodásra, közös tervezésre nyitott városlakókat. Az interaktív folyamat során a felmerült problémákra reagáló, innovatív mobilitási megoldásokat tartalmazó beavatkozási ötletlistát dolgoztak ki. A megoldási javaslatok közül a lakosság online és offline is elérhető szavazással választotta ki, hogy melyik legyen az a három beavatkozás, amely kísérleti jelleggel a pilot időszak során kipróbálásra és értékelésre kerül. A három kísérleti beavatkozás, amelynek részleteit szakértő közreműködők bevonásával dolgozta ki a Fővárosi Önkormányzat és a BKK Zrt., és amelyekkel a lakosság 2019. május – augusztus hónapokban találkozhat, az alábbi:

  • különféle közlekedési szolgáltatást magában foglaló „Mobilitási Pont” a Szent Gellért téren;
  • gyaloglást, kerékpározást segítő forgalomtechnikai beavatkozás;
  • budai sétaösvény kialakítása.

A kerékpározást és gyaloglást segítő ideiglenes forgalomtechnikai beavatkozások a Szent Gellért rakparton a Magyar Kerékpárosklub (MK) javaslata alapján kerülnek megvalósításra. A budai felső rakpart gyalog- és kerékpárútjának egyik legszűkebb szakasza az Erzsébet híd és a Szabadság híd között található. A létesítmény a budai oldal legfontosabb észak-déli kerékpárforgalmi útvonalának része, továbbá a Duna menti panorámának is köszönhetően nagy a gyalogos forgalom. A szűk sávban rendelkezésre álló terület hatékonyabb, városlakókat középpontba helyező kihasználása érdekében az alábbi ideiglenes beavatkozás kerül bevezetésre.

A Szabadság híd és a Rudas gyógyfürdő villamosmegálló közötti szakaszon az északi irányú gépjárműforgalom a villamossínekre lesz terelve. A felszabaduló forgalmi sávon kétirányú kerékpárutat használhatnak majd a kerékpárral közlekedők. Így a gyalogos és a kerékpáros forgalom számára is nagyobb hely áll majd rendelkezésre.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?