A kecske is, meg a káposzta is: "maszek" javaslat a budai bringaútra

Oszd meg másokkal!

Desktop
Fotó: hir.ma
Fotó: hir.ma

A sétány a sétálóké lenne, a Bem rakpart az autósoké maradna, mégis kényelmesebben lehetne tekerni.

És végre kitörhetne a világbéke a sétálók (gyalogosok) az autósok és a biciklisek között?

Adott: a Bem rakpart magasságában a nagy forgalmú kerékpárút a Duna-parti sétánnyal közös járdán van, az emberek szeretnek ott sétálni. A kerékpárosok meg kerékpározni. De annyian vannak, hogy fizikailag sem férnek el egymás mellett. Még ha mindenki szabályosan és körültekintően is közlekedik.

És jön egy fickó, Biczók Péter, közlekedés- és városfejlesztő, az Universiteit van Amsterdam és Bicyclize tervező iroda munkatársa, szóval profi, de a tervet nem felkérésre szállította. Az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút budai rakparti, szakaszának biztonságosabbá tételére szóló javaslat a Cities4People EU-s projekt keretében rendezett DumaPart megbeszélésen hangzott el.

A javaslata: levenné a kerékpáros forgalmat a sétányról, és a Csalogány utca-Lánchíd között a Bem rakpartra terelné. A Bem rakparton egyirányúsított, de váltakozó irányú gépjárműforgalom lenne, ami az átmenő forgalmat a Fő utcába terelné, de az ottlakóknak megmaradna a parkolás, és a bejutási lehetőség a parkolókhoz.

Valahogy így nézne ki, pirossal a kerékpárút, a kék nyilacskák pedig a gépkocsiforgalom haladási irányát jelzik. (Ha a képre kattintasz, nagyobb lesz.)

A tervet részletesen itt olvashatjátok. Szerintetek milyen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?